Приймальна комісія

(048) 722-80-99
(048) 712-40-88

Час роботи:
понеділок - неділя
з 8:00 до 18:00

Детальніше 

Ресурси

Розклад Науково-технічна бібліотека Студентське життя Дистанційне навчання

Новини / події / оголошення


6 листопада 2019

7–8 листопада 2019 р. відбудуться відкриті лекції провідних фахівців промислових підприємств і викладачів академії

7 листопада 2019 р.

  • о 13.00 в аудиторії Д-117 (Канатна 112) відбудеться відкрита лекція менеджера ПрАТ «Володимир-Волинська птахофабрика» Касімової Ганни. Тема лекції «Сучасні тенденції у переробці продукції птахівництва»

8 листопада 2019 р.

  • о 9.30 в аудиторії А-327 (Канатна 112) відбудеться відкрита лекція старшого викладача кафедри соціології філософії і права Осадчої Ірини Анатоліївни разом з представником відділу з питань банкрутства Головного територіального Управління юстиції в Одеській області та арбітражним керуючим. Тема лекції «Новели Кодексу України з питань банкрутства»
  • о 11.30 в аудиторії Дв-202 (Дворянська 1/3) відбудеться відкрита лекція доцента кафедри соціології, філософії і права Дружкової Ірини Сергіївни. Тема лекції «Комерціалізація об'єктів інтелектуальної власності. Проблеми IP Due diligence»

Інформація надана
Навчально-методичним центром забезпечення якості вищої освіти

4 листопада 2019

Проведення змагань зі створення комп'ютерних ігор в ОНАХТ

Ігрова комп'ютерна індустрія сьогодні в світі досягла безпрецедентних масштабів - іграми цікавляться і старі й малі. Досить зазначити, що в 2018 році обсяг цієї галузі перевищив 140 млрд. доларів, а кількість граючих - 2,5 млрд. чоловік. Сфера розробки комп'ютерних ігор переживає своєрідний бум, особливо серед молоді. Лавиноподібне поліпшення характеристик нових комп'ютерів дозволяє вже на домашніх ПК займатися такими відео трюками, які ще кілька років тому були доступні тільки крутим професіоналам.

Не відстає від світових тенденцій і Україна - у вітчизняному геймдеві (гейм-девелопмент - це процес розробки комп'ютерної гри) зайняті більше 70 компаній, в яких працюють 20 000 ігрових розробників. Кожна десята ігрова компанія в Україні заснована протягом останнього року. Три глобальні компанії в Україні (Plarium, Gameloft і Playtika) мають штат понад 500 співробітників кожна. Згідно з останніми даними, 40% геймдев-компаній знаходиться в столиці, 16% в Одесі, далі йдуть Дніпро, Харків і Львів. Одеса поступово виривається вперед на цьому сегменті IT-ринку, тому не дивно, що виші Південної Пальміри не залишаються осторонь від загального тренда.

Участь в геймдеві Одеська національна академія харчових технологій почала 3 роки тому, студенти її з успіхом виступили на Всесвітніх змаганнях Global Game Jam 2017 у Кропивницькому. З тих пір спливло багато води - ОНАХТ перетворилася в Одесі в один з центрів пропаганди геймдева, центр змагань і підготовки відповідних фахівців. На нашому майданчику вже два рази проходили всесвітні хакатони (змагання) Global Game Jam, більш того - в минулому році ми заснували власні змагання - GameDev Open Cup Odessa, які стали Всеукраїнськими, такий був великий інтерес до них. Цього року ОНАХТ звернулася до Міністерства освіти і науки з ініціативою проведення першої Всеукраїнської студентської олімпіади з розробки комп'ютерних ігор на базі кафедри Комп'ютерної інженерії та факультету Комп'ютерної інженерії, програмування і кіберзахисту, і отримала «добро».

Отже, з 18 по 20 жовтня 2019 року в ОНАХТ пройшли одночасно два змагання - перша Всеукраїнська студентська олімпіада з розробки комп'ютерних ігор і хакатон GameDev Open Cup Odessa 2019 (причому правила для них були однакові - необхідно було за 48 годин написати комп'ютерну гру на задану тему ). Різниця тільки в учасниках - в хакатоні могли брати участь будь-які бажаючі (в тому числі і професіонали), а в олімпіаді - тільки команди вишів, коледжів та технікумів. Звичайно, після закінчення змагань було сформовано два рейтингу переможців.

Величезний інтерес до заходу проявився вже на етапі реєстрації - виявили бажання брати участь 35 команд (це майже в 3 рази більше минулорічних цифр). Не всі команди приїхали, не всі змогли зробити якісну гру, в результаті в олімпіаді брали участь 24 команди. 130 учасників з Одеси, Ужгорода, Києва, Харкова, Івано-Франківська, Чернігова, Полтави, Львова змагалися за право стати кращими в цьому цікавому занятті - розробці комп'ютерної гри.

Інтерес підігрівали також спонсори, яких в цьому році була безпрецедентна кількість (їх власний інтерес - нові ідеї і нові кадри, нехай навіть ще не дуже підготовлені, але мотивовані). Причому в більшості своїй нагородами були не матеріальні об'єкти, а кошти для продовження заняття геймдева. Загальний обсяг наданих нагород на цих змаганнях склав близько 28 тисяч доларів! Серед подарунків - два призи по 5000 $ на тестування і просування проекту, квитки на ігростроітельні конференції в Амстердамі, Лос-Анжелесі, Лондоні, Одесі (Indie Game Developers Odessa), кращий дизайнер отримав професійний графічний планшет, кожен учасник (в залежності від зайнятого місця) отримав деяку частку нової криптовалюти, команди, що зайняли призові місця на олімпіаді, були запрошені на Міжнародний IT-форум в Києві (травень 2020 року), а також було багато інших призів для учасників у різних номінаціях. Призовий фонд був наданий фірмами - професіоналами ігрової індустрії: Friends Games Incubator, IGDO, Boombit, WINWIN Mobile, SnoopGame, DevGAMM, Games Gathering, White Nights, MIXR2020, GameDaily Connect, Herocraft, Lion Studios і ARCADIA.

Ці змагання запам'ятаються також кількісними рекордами - найбільша кількість розробників ігор на одній локації, найбільший призовий фонд на джемі, найбільша кількість команд на IT-олімпіаді. На цих заходах все було незвично - навіть тему для розробки ігор вибирали всі разом за допомогою online-голосування з 5 тем, запропонованих головним спонсором змагань, засновником Friends Games Incubator Володимиром Делінським. Перемогла тема «Час», досить конкретна і, в той же час, безмежна.

Розробка ігор - це особлива область розробки програмного забезпечення. З одного боку, все як завжди: фичи, баги, майлстоуни, інтерфейс користувача, тести. Але створення інтерактивної віртуальної реальності ставить досить специфічні завдання і вимоги. Учасники повинні були освоїти професії розробника графічного контенту, геймдизайнера, інженера по звуковим ефектам, програміста, тестувальника, сценариста, продюсера. І багато хто з успіхом з цим впорався - різноманітність створених ігор та використаних жанрів вражає. Багато учасників геймдева навіть не розходилися на ніч - використовували дорогоцінний час на створення свого творчого дітища.

В останній день змагань розробники презентували свої створені комп'ютерні ігри журі (та й всі зацікавлені в залі награлися в них досхочу). До речі, журі було вкрай професійне - в нього входили викладачі вишів, які приїхали на олімпіаду зі всієї України (серед них декани, завідувачі кафедрами), і представники IT-фірм - розробники комп'ютерних ігор Friends Games Incubator і IGDO. Робота журі була досить складною - адже потрібно об'єктивно вибрати кращих, але ж критерії розмиті - дуже багато вирішує суб'єктивне сприйняття художнього оформлення, сценарію, улюбленого жанру. І ось нарешті оголошені два рейтингу переможців.

Призери Олімпіади:

  • перше місце посіла команда з Ужгородського національного університету "Transcarpathian madness" з грою "STOP! Justice time";
  • друге місце посіла команда "ОТК_ОНАХТ" Одеського технічного коледжу Одеської національної академії харчових технологій з грою "Survival Shopping: pension purechase";
  • третє місце посіла команда "GameHub PNU" з ДВНЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника" з грою "Ко-Ко-Інка".

Рейтинг Хакатона GameDev Open Cup Odessa 2019 має наступний вигляд:

  • перше місце посіла команда "Maxoft Games" з проектом "Timecraft";
  • друге місце дісталося "Transcarpathian madness" з грою "STOP! Justice time";
  • третє місце посіла команда "ALMA Games" з грою "Time trick".

Команда ОТК ОНАХТ - досить досвідчена, вона втретє брала участь в нашому геймдеві, тому заслужено стала призером змагань. Вітаємо! Слід також зазначити, що в нашій академії в середовищі розробників комп'ютерних ігор - зміна поколінь, закінчила навчання «зоряна» команда, що складалася з магістрів спеціальності «Комп'ютерна інженерія» та зібрала під час своїх виступів велику кількість перемог на Всеукраїнському рівні. Зараз естафету підхопили студенти 1 і 2 курсів факультету КІПіК, що зайняли відразу 4 місце в минулій олімпіаді - це для них мотивуючий успіх! Більш того - на тлі резонансу від Одеського геймдева на сьогоднішній день на факультеті КІПіК ОНАХТ зареєстровано вже шість! команд, бажаючих спробувати свої сили на терені створення комп'ютерних ігор! Хочеться побажати їм і всім учасникам GameDev Open Cup Odessa 2019 нових перемог і успіхів у цій непростій, але захоплюючій IT-галузі!


Директор інституту комп'ютерних систем
і технологій "Індустрія 4.0" Сергій Котлик

4 листопада 2019

Відбулася планова лекція з профілактики правопорушень студентів...

31 жовтня відбулася планова лекція з профілактики правопорушень студентів факультету технології вина і туристичного бізнесу з викладачами Одеського державного університету внутрішніх справ майором поліції Ковальової Є.В. і підполковником поліції Кулик Л.М.

Зустріч організована начальником служби безпеки академії Чумаченко Ю.Д.


29 жовтня 2019

Проведення фіналу Всеукраїнської студентської олімпіади з програмування в ОНАХТ

Олімпіадний рух в галузі програмування має давні традиції, ті студенти, які були в перших рядах, давно вже самі викладають інформатику та професійно займаються створенням програм. Подібна олімпіада - це в першу чергу інтелектуальне змагання за рішенням різних завдань на комп'ютерах, для чого необхідно розробити і застосувати будь-який алгоритм і скласти програму на одній з мов програмування. Участь в таких змаганнях не тільки дає можливість показати свої навички і знання в області IT, а й продемонструвати волю до перемоги і вміння працювати в команді.

В Одеській національній академії харчових технологій 8-10 жовтня 2019 року було проведено фінал Всеукраїнської студентської командної олімпіади з програмування серед другої групи університетів за форматом ACM ICPC (до першої групи належать класичні і політехнічні університети, їхні змагання пройшли у Вінниці). Міжнародна студентська олімпіада з програмування (ICPC), що проводиться з 1977 року, є найбільш масовим і відомим змаганням такого роду для студентів вишів.

Наша академія вже в четвертий раз приймала такі престижні Всеукраїнські змагання, що проводяться під егідою Міністерства освіти і науки. Це показує високий рівень розвитку інформаційних технологій в ОНАХТ і наявність продуктивного парку комп'ютерів на обчислювальному центрі академії. Представники вишів України всіх рівнів акредитації, шкіл, ліцеїв були запрошені до участі в змаганнях, до нас приїхали представники Запоріжжя, Вінниці, Львова, Харкова, Чернівців, Києва, Миколаєва, Дніпра і багатьох інших міст. 55 команд у вересні в своїх регіонах отримали право виходу до фінального етапу олімпіади, 45 команд пройшли реєстрацію, більше 180 учасників представляли 36 навчальних закладів усіх регіонів України.

Цього року олімпіада з програмування в ОНАХТ проводилася окремо для груп вишів, коледжів і школярів, визначалася також абсолютна першість. Кожна команда складалася з трьох осіб (віком до 24 років), в ній могли брати участь студенти, аспіранти, а також школярі. Командам було запропоновано для вирішення 12 завдань різної складності, тривалість змагань - 5 годин без перерви. Кращі команди в цьому році вирішили по 11 завдань. Перевірка рішень здійснювалася через Інтернет в реальному часі, помилки суддівства практично виключені, тому за чотири роки проведення подібних олімпіад в нашій академії не було жодної апеляції.

Для підтримки фізичного стану всім, що змагалися, була запропонована гаряча піца - дякуємо спонсорів! (в цьому році спонсорами виступили IT-компанії Netcracker і DataArt – щиро дякуємо їм за підтримку олімпіадного руху). За давніми традиціями рішення задач учасниками супроводжувалося своєрідним бонусом - повітряною кулькою (кількість кульок дорівнює кількості вирішених завдань).

За цими ознаками в аудиторіях, де проводилася олімпіада, відразу можна було побачити, наскільки результативні команди зібралися в конкретній кімнаті. Для тренерів була виділена окрема спеціальна аудиторія, в якій на екрані в реальному часі показувалася повна картина змагань - кількість вирішених завдань кожною командою.

Боротьба між учасниками була дуже жорстка, досить сказати, що за останній час олімпіади картина у верхній частині таблиці змагань змінилася кардинально, тобто реальні переможці стали відомі в самий останній момент.

Церемонія урочистого закриття олімпіади була проведена 10 жовтня в залі Б210 ОНАХТ, всі учасники змагань були відзначені сертифікатами, а переможці отримали медалі відповідного номіналу і цінні подарунки.

Золотими медалями були нагороджені учасники, що зайняли перші місця в своїх номінаціях на цій олімпіаді:

  • номінація «Шкільний Дивізіон» - команда LITDNU_Runners Дніпровського ліцею інформаційних технологій при Дніпропетровському національному університеті ім. Олеся Гончара;
  • номінація «Група педагогічних вишів» - команда UEPA1 Української інженерної педагогічної академії;
  • номінація «Група економічних вишів» - команда BSPU_Code_Junkies Бердянського державного педагогічного університету;
  • номінація «Група природничих вишів» - команда NUBIP_Enigma Національного університету біоресурсів і природокористування України;
  • номінація «Група коледжів» - перше місце розігрувалося в першому дивізіоні олімпіади у Вінниці, а друге місце посіла команда cKhmPC_Unimpossible Хмельницького політехнічного коледжу.

Переможцем абсолютної першості другої групи олімпіади ACM AUCPC-2019 стала команда BSPU_Code_Junkies Бердянського державного педагогічного університету.

Вітаємо команду ОНАХТ ONAFT_keep_it_simple, яка зайняла в «Групі природничих вишів» почесне третє місце! Склад команди-призера: студенти факультету комп'ютерної інженерії, програмування і кіберзахисту Барткова Світлана, Диков Олексій, Мошко Андрій, тренер - доцент кафедри Інформаційних технологій та кібербезпеки Антонова Альфия Раисівна.

Побажаємо ж усім учасникам олімпіади подальших успіхів, перемог і руху тільки вгору по турнірним таблицям! Чекаємо всіх на наших змаганнях через рік!


Директор інституту комп'ютерних систем
і технологій "Індустрія 4.0" Сергій Котлик

28 жовтня 2019

Конференція «IT і автоматизація» в ОНАХТ

Участь в наукових конференціях сьогодні - необхідна умова розвитку як вченого, який вже відбувся, так і початківця-вченого. Практика показує, що особиста участь, можливість обміну думками, знайомство з працями інших учених в своїй галузі знань не тільки дозволяє отримати зріз інформації про поточний стан наукових досліджень, а й дає поштовх новим розробкам (часто в неочевидному раніше напрямку).
Міжнародні наукові конференції дають можливість отримати дані про нові ідеї і дослідження не тільки в Україні, але і в інших країнах, часто віддалених. Таке знайомство з сучасним станом справ у науковій галузі дозволяє заощадити як час, так і ресурси. Тому так важливо сьогодні брати участь в таких зустрічах, а вже організовувати їх - завдання взагалі першорядне.

В Одеській національній академії харчових технологій 17 і 18 жовтня 2019 пройшла XII Міжнародна науково-практична конференція «Інформаційні технології та автоматизація - 2019», в роботі якої взяла участь рекордна кількість науковців, від студентів до професорів. Конференції по IT та автоматизації, що проводяться в нашій академії, все більше привертають увагу вчених і викладачів. Можливість оперативної публікації результатів своїх досліджень, обміну думками, доброзичливої критики роблять такі зустрічі дуже привабливими (досить сказати, що перші тези доповідей на минулу конференцію були отримані в січні цього року).

На конференцію були надіслані тези близько ста доповідей від 139 осіб (це більш ніж в 2 рази перевищує кількість минулорічних учасників). Звертає на себе увагу географія учасників - 29 вишів з 16 міст. В роботі конференції взяли участь практично всі «гранди» підготовки фахівців в області IT і автоматизації - Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського», Національний технічний університет «Харківський політехнічний інститут», Національний університет "Львівська політехніка", Харківський національний університет радіоелектроніки, Одеський національний політехнічний університет, Вінницький національний технічний університет. Із-за кордону надіслали свої роботи вчені з Білорусії, Грузії, Казахстану, Росії. До початку конференції був підготовлений збірник тез всіх доповідей (через велику їх кількості довелося видавати його в двох томах), а також програма проведення засідань.

Слід зазначити інтерес до конференції різнорідної публіки - свої роботи надіслали близько 40 студентів, 39 кандидатів технічних наук, 10 докторів наук, 17 аспірантів, 14 викладачів коледжів і шкіл. Нашу академію в збірнику представили 28 осіб.

У пленарному засіданні конференції, яка відбулася 17.10.19 в ауд.А-234, взяли участь як співробітники вишів, так і представники IT промисловості. Після привітального слова ректора академії Богдана Єгорова присутні приступили до заслуховування доповідей.

Спектр доповідей, озвучених на цьому засіданні, був надзвичайно широкий - «Особливості створення сучасних Web-додатків», «Облік ігрового балансу в сучасних комп'ютерних іграх», «Інформаційна ентропія і свобода вибору», «Використання 3D зображень для діагностики генетичних захворювань», «Автоматизована технологія переробки вторинної сировини виноробства»,«Побудова нейронної мережі». В якості спікерів були запрошені Дмитро Тінітілов, експерт, незалежний консультант з розробки web-додатків, Максим Попков, game-дизайнер, Валерій Швець, професор ОНАХТ, Олександр Полений, виконавчий директор фірми Новатек Електро, Сергій Ковтун, співробітник лабораторії Міронафт, Віктор Муратов, доцент ОНАХТ, Нугзар Кереселідзе, доцент Сухумського університету (Грузія) - до речі, привернула увагу його нестандартна доповідь «Математичні та комп'ютерні моделі інформаційної війни».

На наступний день конференція продовжила свою роботу на засіданнях двох секцій - на одній розглядалися питання комп'ютерних телекомунікаційних мереж і технологій, математичного моделювання та IT, засідання другої було присвячено проблемам автоматизованого управління різними процесами, штучному інтелекту і робототехнічним системам.

В процесі обговорення доповідей зазначалося, що галузі, котрим присвячується означена конференція, переживають на сьогодні справжній бум, і ті виші, які беруть безпосередню участь в дослідженнях по цим тематиками, готують студентів за відповідними спеціальностями, мають хороші перспективи розвитку в найближчому майбутньому. Багато хто висловлював думку, що подібні заходи дозволяють розширити ділові та партнерські зв'язки, а також оперативно реагувати на всі зміни IT галузі. У резолюції конференції зазначалося, що в її роботу в наступному році необхідно ширше залучати науковців із зарубіжних держав, молодих вчених і аспірантів з вишів і НДІ країн СНД, яким необхідні обговорення, публікації та апробації наукових результатів.


Директор інституту комп'ютерних систем
і технологій "Індустрія 4.0" Сергій Котлик